وبلاگicon
جامعه ی من
جامعه ی من
مشکلات جامعه 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جامعه من و آدرس jameaiman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 مشکلات جامعه ایرانی

معصومه جوادی نسب - مشکلات جامعه ایران کجاست؟ این پرسشی بود که دکتررضا داوری در آغاز سخنان خود در نشست هفتگی شهر کتاب که برای بررسی کتاب«تاملاتی در باب تاملات دکارت» برگزار شده بود، مطرح کرد.

به گزارش خبرآنلاین دکتر داوری در آغاز ضمن بیان اینکه قصد دارد به چند نکته خارج از بحث جلسه اشاره کند، به نکاتی اشاره کرد که انها را مشکلات جدی جامعه ایران دانست.

سایتی خبری نقل کرده که داوری از گذشته خود عذرخواهی کرد!

وی در آغاز گفت: "زبان من، زبان سوء تفاهم است. بسیار وسواس دارم که از چه کلماتی استفاده کنم. چه در نوشتن و چه در گفتن . من از رسم رائج زبان در گفتارم تبعیت نمی کنم. این است که گاهی برخی حرف هایم را به دشواری متوجه می شوند و باید زیاد توضیح بدهم. "

این فیلسوف مطرح کشورمان افزود: در سخنانی در جلسه گذشته در پاسخ به پرسشی از پایان مدرنیته گفتم و اینکه مدرنیته رو به پایان است. دوستی گفت شما نوشته اید یا گفته اید مدرنیته به بن بست رسیده و من گفتم خیر. اگر چنین چیزی گفته ام عذرخواهی می کنم. بعد دیدم سایتی خبری از من نقل کرده بود که داوری از گذشته خود عذرخواهی کرد! واقعا نمی دانم چه بگویم. حالا من از بودن خودم عذرخواهی می کنم. اگر چنین نوشته ام یا چنین گفته ام.

کوچکترین مسائل جامعه برایم مهم است

وی با بیان محاسن و معایب پیری افزود: امروز دیگر حقبقتا پیر شده ام و در حالی که جامعه پر است از مشکلات فلسفی که دیگر وقت و توان پرداختن به آنها را ندارم. من بیماری های فلسفی دارم. چرا این را می گویم چون کوچکترین مسائل جامعه برایم از نگاه فلسفی قابل تحلیل است.

این استاد برجسته فلسفه دانشگاه گفت: " همچنان که می دانید اخیرا بیماری داشتم که در یک بیمارستان عمل شدم. مدتی که در این بیمارستان بسیار خصوصی بودم، واقعا روجیه ام به هم ریخت. هنوز هم به هم ریخته ام. چرا؟ چون وقتی اثرات توسعه نیافتگی را در یک بیمارستان خصوصی می بینم، تحملم طاق می شود. چرا؟ چون من برعکس همه کسانی که مسائل کوچک برایشان اهمیت ندارد و فقط به مسائل بزرگ فکر می کنند، برای من، مسائل کوچک اهمیت دارد.

تا وقتی مدیران جامعه فقط به مسائل کلان فکر کنند...

دکتر داوری با اشاره به اینکه این یکی از مشکلات جدی جامعه و مدیریت در ایران است، افزود: " تا وقتی مدیران جامعه فقط به مسائل کلان فکر کنند و به اجزاء و جزئیات امور توجه نکنند، هیچ مساله ای در این کشور درست نمی شود. من در سیر تفکر توسعه به این رسیده ام که انها که به مسائل کوچک توجه نمی کنند، هیچ مساله ای را حل نمی کنند."

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: " جزئیات باید برای ما مهم باشد. اطرافتان را نگاه کنید. انچه اهمیت خود را از دست داده جزئی نگری است و همه دنبال حل مسائل کلی هستند. تا جزئیات درست نشود، هیچ چیز درست نمی شود. ما عادت کرده ایم کارها را قاطی کنیم و می خواهیم کلا به همه امور برسیم و در واقع به هیچ کدام نمی رسیم."

اهمال کاری وسمبل کاری رائج شده است

وی با تاکید بر اینکه عدم دقت در کارها در جامعه ایران رائج شده است افزود: " متاسفانه اهمال کاری وسمبل کاری رائج شده. مثلا خیلی از دانشجویان می آیند پیش من برای دفاع از یک ایان نامه. من می گویم آقا یا این موضوع را نگیر یا اگر گرفتی خوب انجام بده. اما می بینیم که اهمال کاری جامعه ما را گرفته است."

رد و تایید افراد بدون توجه به حرمت و احترام انها

استاد داوری با اشاره به رد و تایید افراد بدون توجه به حرمت و احترام انها در جامعه دانشگاهی و غیر دانشگاهی افزود: مشکل اینجاست که وقتی یک نفر را قبول نداریم، دیگر انگار برای او نباید احترام قائل شویم. مثلا من اگر بسیاری از اندیشه های فروید را قبول ندارم آیا به این معناست که من برای فروید احترام قائل نیستم؟ ممکن است من با فلان متفکر موافق یا مخالف باشم، اما این یعنی او احترام ندارد؟ یا او مرد یا زن بزرگی نیست؟ باید یاد بگیریم و به جامعه یاد بدهیم که ممکن است کسی را قبول نداشته باشی اما باید به او احترام بگذاریم." 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 14 دی 1391برچسب:مشکل ایرانی از نظر دکتررضا داوری, ] [ 16:40 ] [ مصطفی بهرامی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





  • بک لینک
  • نرم افزار های موبایل