وبلاگicon
جامعه ی من
جامعه ی من
مشکلات جامعه 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جامعه من و آدرس jameaiman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 مشکل جامعه ما مشکل تربيتي است  

همايش هفته انجمن مطالعات برنامه درس ايران با برگزاري نشست هاي هويت و فرهنگ در برنامه هاي درسي دوره متوسطه، سياست ها و جهت گيري هاي اصلاحي برنامه هاي درسي متوسط در ساير کشورها، تحولات برنامه هاي درسي دوره راهنمايي و متوسطه در افق چشم انداز توسعه کشور و جايگاه کتاب درسي در برنامه هاي درسي دوره متوسطه و چالش هاي آن طي امروز و فردا در دانشگاه تربيت معلم تهران برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا، دکتر طاهري زاده رييس دانشگاه تربيت معلم تهران در اين همايش با بيان اين که کليه همکاران و دانشگاهيان بايد در جهت تحقق برنامه چشم انداز 20 ساله کشور تلاش کنند، گفت: اگر خواهان تربيت نيروهاي انساني متخصص، کارآمد و خودباور هستيم، بايد تقويت برنامه هاي درسي را مد نظر داشته باشيم.
وي تاکيد کرد: بايد تلاش کنيم که برنامه هاي درسي به روز و منطبق با نيازهاي کشور تدوين شود.
دکتر طاهري زاده با بيان اين که دانشگاه تربيت معلم در زمينه تعليم و تربيت در کشور با اخلاص کامل همکاري خواهد داشت، اظهار کرد: در اين راستا در تدوين کتب درسي و تهيه مواد درسي نيز آماده همکاري هستيم.
همچنين دکتر شريعتمداري - عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي - نيز در اين همايش با بيان اين که مشکل جامعه ما مشکل تربيتي است، گفت: متاسفانه مراکز آموزشي ما از کارکرد تربيتي لازم برخوردار نيست و همين مساله زمينه ساز ايجاد برخي آسيب ها در جامعه شده است.
وي با بيان اين که معلمان آن طور که بايد به امور تربيتي آگاه نيستند، تصريح کرد: بر اساس آمار قوه قضاييه 15 ميليون پرونده تخلف در جمعيت 70 ميليوني کشور وجود دارد که اين امر از مشکل تربيتي در جامعه ناشي مي شود که يکي از راهکارهاي اساسي براي رفع اين مساله تربيت معلم در اين زمينه است.
وي در اين رابطه پيشنهاد داد که در دانشکده هاي علوم تربيتي دانشگاه ها، مراکز تربيت معلم کشور ايجاد شود.
دکتر شريعتمداري با بيان اين که آموزش و پرورش کشور، چهار مساله دارد، اظهار کرد: تربيت معلم، تاليف برنامه درسي، برنامه ريزي درسي و تحقيقات برنامه درسي، مسايل آموزش و پرورش کشور هستند که بايد در جهت رفع آن اقدام شود.
وي با بيان اين که اين مشکلات با ارتقاي تعامل آموزش و پرورش با آموزش عالي کشور برطرف مي شود، گفت: در اين راستا بايد نسبت به ارزشيابي سطح علمي رشته ها در سطح کشور و دگرگوني در شيوه آموزش کشور نيز اقدام شود.
اين استاد پيشکسوت با ارائه راهکارهايي براي اصلاح سيستم آموزش کشور، تصريح کرد: بايد شاگردان در کليه مقاطع تحصيلي پيش از تدريس معلم، مطالب درسي را مطالعه کنند، به عبارت ديگر شاگردان بايد ارائه دهنده مطلب علمي در کلاس باشند و معلم تنها ارائه مبحث را اداره کند.
وي تاکيد کرد: کليه معلمان بايد داراي مدرک ليسانس بوده و واحدهاي تعليم و تربيت را نيز گذرانده باشند.
دکتر شريعتمداري در خاتمه با تاکيد بر انجام مطالعات علمي در برنامه ريزي هاي درسي و شيوه آموزشي، گفت: تحليل شرايط و موقعيت ها و جمع آوري اطلاعات از منابع مختلف و تجزيه و تحليل موضوع از ضروريات است در غير اين صورت، بازي با کلمات انجام مي شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 14 دی 1391برچسب:مشکل ایرانی ,مشکل جامعه , مشکلات تربیتی, ] [ 16:40 ] [ مصطفی بهرامی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





  • بک لینک
  • نرم افزار های موبایل