وبلاگicon
جامعه ی من
جامعه ی من
مشکلات جامعه 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جامعه من و آدرس jameaiman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مشکلات امروز جامعه ما ناشی از دوری از خدا، عدم پیروی از امام حسین(ع) و رو گرداندن از ارزش های اسلامی است 

 

در مراسمی که به مناسبت عاشورای حسینی از سوی شورای طلوع پیروزی و با حضور صدها تن از ورزشکاران و اقشار مختلف و نهادهای مدنی در کابل برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سیدعیسی حسینی مزاری نماینده حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در افغانستان، به بحث و بررسی پیرامون حرکت و پیروی از امام حسین(ع) پرداخت.
آقای حسینی مزاری، ضمن عرض تسلیت و تهنیت شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در کربلا به حضرت ولی عصر(عج) و نایب برحقش حضرت امام خامنه ای و مراجع بزرگوار به ویژه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، اظهار امیدواری کرد که مردم مسلمان افغانستان در ایام محرم و عاشورا از فیوضات آن بهره برده و از کلاس های عاشورا که در روزها و شب های این ماه برگزار می شد، درس های خوبی گرفته باشند.
به گفته رئیس خبرگزاری صدای افغان(آوا) و مدیر مسئول روزنامه انصاف، اگر در طول سال مشکلات و اشتباهاتی در زندگی ما وجود دارد، با حضور در این کلاس ها و بهره گرفتن از درس های عاشورا، نسبت به رفع آن اقدام کنیم.
آقای مزاری تصریح کرد: تعهد کنیم که از امروز به بعد حسین گونه حرکت بکنیم و تمام خصوصیاتی که امام حسین(ع) داشتند، چه در ابعاد فردی و چه درابعاد اجتماعی و سیاسی، آن را در وجود خود ایجاد نماییم.
او افزود: از امروز به بعد در همه عرصه ها، حسین گونه وارد شویم و یقین بدانیم که اگر همه فعالیت های ما وهمه حرکات فردی واجتماعی ما حسین گونه شود، مطمیناً ما نه در زندگی فردی و خانوادگی و نه در فعالیت های اجتماعی و نه در حرکت های سیاسی مشکلاتی را که امروز داریم، نخواهیم داشت.
به باور نماینده آقای شیرازی، مشکلات امروز جامعه ما ناشی از دوری از خدا، عدم پیروی از سیره امام حسین(ع) و روگرداندن از ارزش های دینی واسلامی است.
این عالم برجسته دینی گفت: واقعاً اگر مردم ما اعم از شیعه و سنی روی بیاورند به خط امام حسین(ع) و در مسیرامام زمان(عج) و اهداف و ارزش های اسلامی قرار بگیرند و فقط از خدا کمک بخواهند و به او تکیه کنند و از او بخواهند که آنی آنها را به خودشان وامگذارد، یقینا مشکلات برطرف خواهد شد.
مدیر مسئول روزنامه انصاف گفت: اگر ما امید کنیم که جامعه جهانی ما را از مشکلات رها میسازد، به این معنا است که امید خود را از خدا بریدیم. اگر ما تکیه به شرق وغرب کنیم به این معنا است که توسل خود را از انبیا و اولیا بریدیم، اگر امید کنیم کشورهای خارجی که امروز در افغانستان آمده برای ما امنیت می‌آورند، سازندگی و پویایی می آورند به این معنا است که امید خود را از خدای خود بریدیم و روی از خدا برگردانیم و امید خود را به بندگان خدا کردیم، لذا یک چنین جامعه ای هرگز روی خوشبختی و آرامش و آسایش را نخواهد دید.
به عقیده وی، آسایش و آرامش امروز فقط با محوریت اسلام در افغانستان تامین شدنی است، آسایش و آرامش و پویایی اقتصادی و اجتماعی خانوادگی و در مجموع ملی، در پناه خدا(ج)، ارتباط داشتن با پیامبر وائمه معصومین و امام حسین(ع) و امام زمان(عج) تامین شدنی است.
نماینده آیت الله مکارم شیرازی خطاب به حاضرین در مراسم عاشورای حسینی گفت: اگر همه شما عزیزان اعم از جوانان و ریش سفیدان که در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شرکت نموده اید، همه تعهد بکنیم و با خدای خود پیمان ببندیم، از او کمک بجوییم و با او معامله بکنیم، یقیناً از امروز به بعد روی خوشبختی، سعادت و آرامش را خواهیم دید. کسانیکه سعی شان براین است که از خط امام(ع)، خود را دور کنند، یقین بدانید که دوستان ما و شما نخواهند بود، بلکه دشمنان ما و شما هستند.
به گفته این عالم دینی ما باید در همه ابعاد، زمینه ها و عرصه های سیاسی، فرهنگی واعتقادی و اجتماعی در مسیر خط امام حسین(ع) حرکت کنیم و یقین بکنیم که دین از سیاست هرگز جدا نخواهد بود.
آقای مزاری افزود: امروز همه ما باید تعهد بکنیم که راستای تامین امنیت و آرامش در افغانستان تلاش کنیم و همه مشکلات را به گردن دولت افغانستان نیاندازیم و در هر مسئله کوچک و بزرگ نباید دولت را مقصر بدانیم. اگر در قسمت تامین امنیت تمام مردم و اتباع این کشور احساس مسئولیت نکنند، یقین بدانید که در افغانستان امنیت نخواهد آمد. اگر ما در بهبود اقتصاد کشور ایفای وظیفه و مسئولیت نکنیم، وضعیت اقتصادی کشور خوب نخواهد شد. به طور مثال اگر در رابطه با محیط زیست و تمیزی شهر، تمام افراد جامعه احساس مسئولیت نکنند، یقین بدانید که اگر تمام قدرت های دنیا در افغانستان حضور پیدا کنند و تمام امکانات دنیا در این جا سرازیرشود، وضیعت ما بهبود پیدا نخواهد کرد.
آقای مزاری تأکید کرد: همه اتباع کشور، استاد، معلم، دانشجو و همه اقشار مختلف جامعه، وظیفه جدی داریم تا به حمایت از دولت مرکزی بپردازیم. شما فکر نکنید که من یک روحانی دولتی هستم و از دولت افغانستان حمایت می کنم، نه خیر، من یک فرد غیردولتی هستم وهیچ ارتباطی با مسئولیت های رسمی وغیر رسمی افغانستان ندارم، ولی به عنوان تبعه این کشور واقعاً و جداً وظیفه دارم که از دولت مرکزی افغانستان حمایت بکنم، حتی با وصف همه مشکلاتی که در دولت است مانند فساد اداری و امثالهم، معتقد به اصلاح دولت افغانستان و در عین حال جدی در حمایت از آن هستم. چون اگر در افغانستان محوری جهت مدیریت بزرگ این کشور وجود نداشته باشد و وجودش هم مقتدرانه نباشد، ما و شما امروز نمی توانستیم که اینجا گردهم جمع شویم و جلسه این چنینی با تمام امنیت وآرامش دایر کنیم، سخنرانی کنیم و حرف بزنیم.
آقای حسینی مزاری گفت: در سایه همین نظام تا بحال برنامه های خیلی خوب و به جایی اتفاق افتاده است که برای ما قابل قدر و تقدیر است، بخصوص اینکه برای اولین بار سمیناری پیرامون اهل بیت(ع) و ترویج و تبلیغ فرهنگ اهل بیت(ع)، از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ در روزهای 7 و 8 محرم برگزار شد که برای ما قابل قدر است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مشکلاتی که در کشور وجود دارد، آهسته آهسته رفع شود وهمه ما در افغانستان آباد و آزاد زندگی کنیم.
قبل از این حجت الاسلام والمسلمین سیدآقا موسوی نژاد سخنان مفصلی ایراد نمود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 15 دی 1391برچسب:دوری از خدا, امام حسین, دوری از امام حسین, ] [ 10:15 ] [ مصطفی بهرامی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





  • بک لینک
  • نرم افزار های موبایل